Hei!
Tämä on meidän kolmen vasta perustettu blogi. Täällä kirjoittelee 3 eläintä, Vili ja Pörri marsut, seka koira Turo. Minä kerron ekana:
 
Olen Vili. Olen 1vuotias marsupoika, ja rodultani self. Olen väriltäni lilac, eli joku ruseskea. En itse tiedä... Olen todella kiltti, enkä ole purrut ketään, en ainakaan Sonjaa. Minulla on häkissäni kaverina Pörri. Kohta Pörri pääsee kertomaan.

Olen marsu, Pörri. Olen aivan valkoinen, ja minulla on punaiset silmät. Siis ei sellaiset punaiset, mutta no jaa... Antaa olla. Minä olen aika arka, ja saatan välillä vähän näykkäistä, mutta vain vieraita. Siksi olen arka, kun Sonja ja hänen äitinsä ostivat Vilille kaverin, silloin kun olin ½v. Olen se Vilin kaveri. Nyt minulla on oikein hyvät oltavat, ja pääsen päivittäin Vilin kanssa jaloittelemaan.

Minä on olen koira Turo. Haukun aina marsuille, kun olen Sonjan huoneessa. Olen suomenpystykorvan pentu, 7kk. Sonja käyttää minua vähintään 6kertaa viikossa metässä vapaana. Olen aika hulivili, ja kun Sonja päästää minut irti metsässä, eikä Sonjalla ole herkkuja, niin en tule Sonjn luokse, mutta sitten tulen, jos Sonja on kävelemässä pois päin, niin silloin juoksen täyttä Sonjan viereen. Olen aika kova vetämään, ja jaksan vetää Sonjaa pulkassa, nini kuin vedänkin aika useasti. Pidän todella kovin marsuista, Vilistä ja Pörristä, ja nuolen niitä, aina kun en näen niidät. Ihme ja kumma, en pure niitä... Koska pidään niistä, ja tietenkin Sonjasta.


Nohn nyt esittelyt sikseen, ja tässä on tämänpäiväinen kirjotuksemme:

Tänään Sonja heräsi heti kun menin sen sängyn viereen nuolemaan sen naamaa ja haukkumaan, ja ilmoittamaan joskus puolen kuuden aikaan, että mulla on kova pissi ja kakka hätä. Sonja nuosi ylös, ja puki päälle. Sitten kävimme varmaan jonkun neljän kilsan lenkin, ja sitten palasimme kotiin, ja tietty olin lumessa, kun pururadalla olin ollut ja juossut vapaana. Noh sitten Sonja teki inhottavan tempun, ja kun olin ihan lumi kökkäreissä. Se otti mut pesuhuoneeseeb, ja huuhteli ne mut lämpimällä vedellä... YÄK!! Sitten se kuivas mut, ja sit se meni takas nukkuu. Mä sil aikaa sain taas tuhoo aikaa. Mä söin multaa, ja sit se kukkaruukku kaatu... HUPSISTA! Kaikki mullat+ kukka oli lattialla, ja Sonja juoks siihe, ja sano mulle koko aja:
-Hyi! Tuhma poika! Ei niin saa tehdä. jne,jne,jne...
Mut se oli vast alkuu, nimittäi sit mä rikoin 2 söhköjohtoo, onneks en saau sähköiskuu. Sonjan äiti vähän suuttu, ja mustaks muuttu. No sellasta sattuu. Sit päivällä käytiin ihan tykkipattereilla matsässä, ja juoksin vapaana. Päiväl käytii monta 3km lenkkiä. Se on hauskaa, kun sain vetää Sonjaa pulkassa. Tää oli Turon näkemys päivästä.

Tänää Turo tuli räkyttämää heti aamusta Sonjan huoneesee. Mut sit ku Sonja tuli Turonkaa lenkilt pois, nii se anto meille salattii, kurkkuu ja omenaa. Sit se päästi meit juoksentelemaa vapaaks, ja leikki meinkaa tosi paljo. Se oli hauskaa, varsiki, ku me oltii hauskaa marsuagilityä. Kirjat sai esteen viran. Se oli tooooooooooooosi hauskaa. Me treenataa marsuagilityy joka päivä. Varmaa sit joku päivä me ollaa molemmat marsuagilityn maailman mestareita! ;D Se on nimittäin tosi hauskaa, kun Sonja houkuttelee meit herkuilla, ja me sit saahaa ne herkut heti vaik esteen jälkee. Me ollaa maailman parhaita siinä. Mut se ei oo hauskaa, ku Turo haukkuu ovella ja ikkunoissa, ja jos joku auto, ja tai vieras käy mein lähellä. Onneks Turo on suurimman osan päiväst pihalla vapaana, kun me asutaan maalla. Se on tosi hauskaa se marsuagility. Mut eihä meil muuta oo. Tää oli Vilin ja Pörrin näkemys päivästä.

Joo... Siis noi mun eläinten mielipiteet on totta, eli esimerkiks, ku Turo kaato ton kukka ruukun, ja sähköjohdot. Kaikki on totta. Paitsi Vili ja Pörri vähän liioitteli "maailmanmestareita".. Mutta lähden tänään papalleni viikon lopuksi, ja otan Turon, Vilin ja Pörrin mukaan. Ei tässä muuta.